Μία πολυδιάστατη κοινοπραξία φορέων από τον κόσμο της τεχνολογίας, της επιχειρηματικότητας και του πολιτισμού συντονίζει το νέο ευρωπαϊκό έργο «i-Game» στις Πολιτιστικές & Δημιουργικές Βιομηχανίες.
Στις 20 και 21 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια συνάντηση του έργου στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), που αποτελεί και επικεφαλής εταίρος του έργου. Κάτω από την ομπρέλα του «i-Game» συνεργάζονται συνολικά έντεκα φορείς από διακεκριμένα πανεπιστήμια, μουσεία και πολιτιστικά ιδρύματα (Κέντρο Επιχειρηματικής & Πολιτιστικής Ανάπτυξης – ΚΕΠΑ, Raising the floor, Cookie box, Nurogames GMBH, Museospace, KU Leuven, Open Impact, Prato Textile Museum Foundation, Unisystems, Estonian National Museum).
Αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του ρόλου των βιντεοπαιχνιδιών στο σύγχρονο πολιτιστικό περιβάλλον, το νέο τριετές ευρωπαϊκό έργο, «i-Game», θέτει ως στόχο τη δημιουργία μιας συμπεριληπτικής πλατφόρμας ανάπτυξης παιχνιδιών ανοιχτού κώδικα, που θα διευκολύνει τη συν-δημιουργία τους από διαφορετικά ενδιαφερόμενα μέρη, σε πολιτιστικούς και δημιουργικούς τομείς και βιομηχανίες (CCSI), για την ενίσχυση της καινοτομίας με θετικό αντίκτυπο στην κοινωνική συνοχή και βιωσιμότητα.
Η προσβάσιμη χωρίς αποκλεισμούς, πλατφόρμα θα διευκολύνει τη συμμετοχή μιας ετερογενούς ομάδας ενδιαφερομένων, εμπλουτίζοντας την κοινότητα με προχωρημένες ιδέες και υπόβαθρα, επιτρέποντας τη δημιουργία νέων συμμαχιών, λύσεων και αποκαλύπτοντας νέες ευκαιρίες. Επιπρόσθετα, η συνεργατική πλατφόρμα θα στηρίξει την κοινότητα του έργου, πέρα από την προσφορά πληθώρας ψηφιακών εργαλείων, στον καθορισμό, το σχεδιασμό και την υλοποίηση σχέσεων, συνεργασιών και παιχνιδιών. Βασικά στοιχεία ώστε εν τέλει η πρωτοβουλία να μετατραπεί σε ένα οικοσύστημα στο οποίο οι συμμετέχοντες βρίσκουν κίνητρα και έμπνευση, συνδέουν τους προσωπικούς στόχους με αυτούς των υπόλοιπων ενδιαφερόμενων μερών και μοιράζονται την παραγόμενη γνώση.
Αντικείμενο της εναρκτήριας συνάντησης μεταξύ των εταίρων υλοποίησης του έργου, αποτέλεσαν ζητήματα σχεδιασμού των επικείμενων δράσεων, ενώ παράλληλα τέθηκαν χρονοδιαγράμματα με σκοπό την καλύτερη δυνατή διαχείριση των εργασιών ανά αντικείμενο και ομάδα εργασίας.
Συγκεκριμένα, την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου, η συνάντηση πλαισιώθηκε από τις εναρκτήριες ομιλίες των κ.κ. Giorgio Constantino, Υπεύθυνο Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Δρ. Στέφανου Βροχίδη, κύριο ερευνητή και συντονιστή του έργου, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν παρουσιάσεις των φορέων που συμμετέχουν στην κοινοπραξία και των δραστηριοτήτων που αναλαμβάνει να υλοποιήσει ο κάθε εταίρος.
Την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου, η συνάντηση επικεντρώθηκε σε τεχνικά ζητήματα και καθορίστηκαν οι ομάδες εργασίας ανά δραστηριότητα του έργου, ενώ οι επικεφαλής της εκάστοτε δραστηριότητας ανέπτυξαν τη μεθοδολογία για την υλοποίηση αυτών.
Το Κέντρο Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης – ΚΕΠΑ, έχοντας υλοποιήσει με ιδιαίτερη επιτυχία έργα που αφορούν στις Πολιτιστικές & Δημιουργικές Βιομηχανίες, συμβάλλει στην εν λόγω συνεργασία με την ανάδειξη και προώθηση καινοτόμων λύσεων που απευθύνονται στους δημιουργούς (designers/developers) και χρήστες (end users) της βιομηχανίας παιγνίων, στον πολιτισμό (μουσεία) και στους τομείς της μόδας και της κλωστοϋφαντουργίας.
Η ευρωπαϊκή βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών έχει σημαντική πολιτιστική, εμπορική και κοινωνική σημασία. Στην ΕΕ, αυτός ο τομέας αναπτύσσεται ραγδαία, καταλαμβάνοντας σήμερα το ένα τρίτο της συνολικής αξίας της αγοράς, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες δυνατότητες έρευνας και καινοτομίας. Ακόμη και κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19 παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη, αναγνωρισμένη από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τις δυνατότητές της στη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη (βλ. ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 10ης Νοεμβρίου 2022, σχετικά με τα e-sports και βιντεοπαιχνίδια).