Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, στο πλαίσιο της προσπάθειας συνεχούς κατάρτισης και εκπαίδευσης των μελών του, διοργάνωσε σε συνεργασία με την ομάδα έργου του ΚΕΠΑ, τρία διαδικτυακά workshops που ολοκληρώθηκαν με ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία!
Τα θεματικά εργαστήρια διοργανώθηκαν στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου REMICRO LOCAL, εστιάζοντας στα ακόλουθα θεματικά πεδία:
Αρχικά, την Δευτέρα 14 Νοεμβρίου, ο φιλοξενούμενος ομιλητής μας, κ. Αλέξανδρος Γκαγκαλνάς, Εκπαιδευτής και Business Coach, παρουσίασε τρόπους με τους οποίους μπορεί μία επιχείρηση να αξιοποιήσει τα ψηφιακά εργαλεία για να αποκτήσει περισσότερους πελάτες. Συγκεκριμένα, υπογράμμισε τη σημασία καλλιέργειας mindset για ψηφιακή παρουσία και προβολή, επεσήμανε συχνά λάθη που συναντάμε σε καμπάνιες προώθησης των προϊόντων / υπηρεσιών μίας επιχείρησης, βοήθησε τους παρευρισκόμενους επιχειρηματίες να εξοικειωθούν με την έννοια marketing funnel, ενώ παράλληλα ανέδειξε τα οφέλη του digital marketing για μία επιχείρηση. Μέσα από απτά παραδείγματα, κατέστη κατανοητή η αξιοποίηση της διαφήμισης (ads) σε social media και Google, καθώς και η προώθηση μέσω Email marketing, προκειμένου η επιχείρηση να επιτύχει περισσότερες πωλήσεις.
Εν συνεχεία, την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου, οι ομιλήτριές μας, κ.κ. Στέλλα Τσιαρβούλα, Creative / Cultural Manager & Development Εxpert, Υποψήφια Διδάκτωρ Πολιτισμικής Πολιτικής Τμήματος Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ, ΑΠΘ και Χριστίνα Μαυρομάτη, Communication & Events Manager, MSc Museology & Museum Management, επικεντρώθηκαν σε έννοιες όπως η τοπική και η πολιτιστική ανάπτυξη (κληρονομιά), η διοργάνωση εκδηλώσεων, ο τουρισμός, η επικοινωνιακή πολιτική, καθώς και η σύνδεση αυτών με τον τουρισμό. Ο συνδυασμός τοπικών προϊόντων με πολιτιστικές εκδηλώσεις και άλλες δράσεις τοπικών φορέων, ενισχύει όχι μόνον την πολιτιστική αλλά και την οικονομική ανάπτυξη ενός τόπου. Επιπλέον, μέσα από την προώθηση της πολιτιστικής διαχείρισης και επικοινωνιακής πολιτικής των τοπικών και ιδιωτικών φορέων που εμπλέκονται στην περιοχή και στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου, ενισχύεται η ανάδειξη των ίδιων των προϊόντων. Οι συντονισμένες προσπάθειες από πλευράς επιχειρήσεων και φορέων για την χάραξη μίας ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής για την ανάπτυξη της περιοχής με βασικά εργαλεία τα τοπικά προϊόντα και τα πολιτιστικά στοιχεία της Χαλκιδικής, θα αυξήσουν την κερδοφορία των τοπικών επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση, τη τουριστική και οικονομική δραστηριότητα αυτού του τόπου.
Τέλος, την Δευτέρα 28 Νοεμβρίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον ομιλητή μας, κ. Άλκη Πολιουδάκη, Marketing Expert και ιδρυτή της hello advertising, για τις νέες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μεταξύ αυτών το “live” shopping, μία διαφορετική οπτική στο ζήτημα της προβολής προϊόντων ή/και υπηρεσιών. Οι αγορές με ζωντανή ροή (live shopping) ή αλλιώς οι αγορές σε ζωντανή ροή συνδυάζουν τους κόσμους της ζωντανής ροής, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media), των διασημοτήτων (influencers) και του ηλεκτρονικού εμπορίου (eshops) και παρέχουν μια ενδιαφέρουσα ματιά στο τι θα μπορούσε να επιφυλάσσει για ορισμένες πτυχές των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου στο μέλλον. Η άνοδος των nano influencers και η τεχνολογία για streaming και ηλεκτρονικό εμπόριο, προσφέρει μια απίστευτη ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό του τυπικού δικτύου αγορών.
Ξεκινώντας από τα βασικά στοιχεία σχετικά με τη δημιουργία ενός eshop, ο κ. Πολιουδάκης έθεσε ένα βασικό ερώτημα στους συμμετέχοντες, για το ποιος είναι αυτός που θέλει τελικά να δημιουργήσει ένα eshop’ “κάποιος που έχει ήδη ένα φυσικό κατάστημα ή κάποιος που διαβλέπει μια ευκαιρία και θέλει να πουλήσει online;” ενώ σε δεύτερο χρόνο αναφέρθηκε στα βήματα που χρειάζεται να ακολουθήσει ένας μικρός επιχειρηματίας για να δομήσει το ηλεκτρονικό του κατάστημα, με το τρίπτυχο “Branding – Awareness – Ads & Sales” να βασίζεται στη φιλοσοφία του “Marketing Tree”. Εν συνεχεία, ο φιλοξενούμενος ομιλητής μας ανέλυσε τον κανόνα 30-40-30, υπογραμμίζοντας τη σπουδαιότητα της κατανομής των δαπανών κατασκευής, προβολής και προώθησης ενός eshop, αλλά και πώς αυτά συνδυάζονται με τις τακτικές προσέλκυσης / διεύρυνσης πελατών, καθώς και με τη στρατηγική online πωλήσεων, προκειμένου να καταστεί το ηλεκτρονικό μας κατάστημα επικερδές.
Ευχαριστούμε θερμά τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, κ. Γιάννη Κουφίδη, καθώς και τα στελέχη της διοίκησης του Επιμελητηρίου, για την εμπιστοσύνη τους προς τις δράσεις του ΚΕΠΑ!