Αποτελέσματα Response/Ability Pop-up School
Στο πλαίσιο υλοποίησης των δραστηριοτήτων του έργου Response/Ability που εντάσσεται στο πρόγραμμα Erasmus+, το Τμήμα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του ΚΕΠΑ πραγματοποίησε στις νέες εγκαταστάσεις του Hellenic Design Centre, από τη Δευτέρα 12 έως και την Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023, σε συνολικά 24 ώρες, τη δράση Response/Ability Pop-Up School.
Στο τριήμερο σχολείο συμμετείχαν 15 νέοι & NEETs, 6 εκπαιδευτές και 6 εκπρόσωποι φορέων που ανέλαβαν τη θέση της επιτροπής αξιολόγησης και την κεντρική ομιλία. Οι τρείς ομάδες του σχολείου εστίασαν στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ανοιχτοί χώροι πολιτισμού του 1) Κήπου των τεσσάρων εποχών στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, του 2) Πάρκου Μηνά Πατρικίου (Πάρκο Κρήτης) και των 3) Λίθων Μνήμης – 1ο Γυμνάσιο Αρρένων.
Εφαρμόζοντας μεθόδους και εργαλεία της μεθοδολογίας του Design Thinking και υπό την υποστήριξη των στελεχών του ΚΕΠΑ/HDC, oι συμμετέχοντες, εφόσον ολοκλήρωσαν την έρευνα στο πεδίο, συνομιλώντας με επισκέπτες των χώρων και πολίτες των γύρω περιοχών, κατέγραψαν τα προβληματικά σημεία και δημιούργησαν λύσεις που απαντούν στις εξής προκλήσεις:
- “Πώς θα μπορούσαμε να δηλώσουμε την εποχικότητα στον κήπο των 4 εποχών, έτσι ώστε να γίνει πιο φιλόξενος, επισκέψιμος και αξιοποιήσιμος;”
- “Πώς θα μπορούσαμε να σχεδιάσουμε το Πάρκο Μηνά Πατρικίου, έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει διάφορες δράσεις και δρώμενα, καθώς και να ευνοήσει την ενεργοποίηση (προσέλκυση και συμμετοχή) των πολιτών, τόσο στην οργάνωση, όσο και στην υλοποίηση & συμμετοχή, με αρωγό το Δήμο Θεσσαλονίκης;”
- “Πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε τους Λίθους Μνήμης, βιώσιμους και ελκυστικούς, όσον αφορά τη διαχείριση & την ανάδειξη τους σε συνάφεια με τα υπόλοιπα σημεία ενδιαφέροντος της ίδιας κοινότητας;”.
Στη συνέχεια, οπτικοποίησαν τις ιδέες τους μέσω εργαλείων Storytelling & Visual Prototyping και δοκίμασαν τις λύσεις τους με τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία χρήστες.
Οι εργασίες των ομάδων ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση των τριών προτεινόμενων λύσεων προς την επιτροπή αξιολόγησης. Οι τρείς προτεινόμενες λύσεις περιλάμβαναν:
1) Την αναδιαμόρφωση του Κήπου των τεσσάρων εποχών, μέσω της εμπλοκής των πολιτών και της ενίσχυσης της ταυτότητας του,
2) τη διαμόρφωση του Πάρκου Μηνά Πατρικίου σε 6 διαφορετικές ενότητες οι οποίες θα χωρίζονται σε Παιδική Χαρά, Αμφιθέατρο – Χώρος Διαβούλευσης Πολιτών, Χώρος Ευεξίας, Χώρος Ψηφιακού και αναλογικού παιχνιδιού, Χώρος Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης, καθώς και Χώρος Γραμμάτων & Τεχνών
και τέλος,
3) την ανάδειξη των Λίθων Μνήμης (stolpersteine) που βρίσκονται επί της οδού Βασιλίσσης Όλγας μπροστά στο 1ο Γυμνάσιο Αρρένων, μέσω μιας θεματικής διαδρομής και διαδραστικής εκδήλωσης.
Το τριήμερο σχολείο ολοκληρώθηκε με δικτύωση, επισφραγίζοντας την επιτυχημένη διεξαγωγή της εκπαίδευσης.