logo_homekepa_logo-min_04anem_logo-min
    • e-kepa.gr
    • ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ
    • ΚΕΠΑ
    • ΑΝΕΜ
    • e-kepa.gr 2007 - 2013
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
  • ΤΟ ΚΕΠΑ

    ΤΟ ΚΕΠΑ

    Ball

    Το ΚΕΠΑ είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Ιδρύθηκε το 1991 από το ΣΒΕΕ και το ΣΕΒΕ.

    Εταιρική Ταυτότητα

    Όραμα-Σκοπός

    Δομή Οργάνωση

    Ανθρώπινο Δυναμικό

    Υποδομές

    Δικτύωση

    Συμμετοχή σε φορείς

    Προγράμματα-Υπηρεσίες

    Εργα-Μελέτες

    Απολογισμοί Έργου

    Πολιτική Ποιότητας

    Διαγωνισμοί

  • ΤΟ ΚΕΠΑ
    • Εταιρική Ταυτότητα
    • Όραμα-Σκοπός
    • Δομή-Οργάνωση
    • Ανθρώπινο Δυναμικό
    • Υποδομές
    • Δικτύωση
    • Συμμετοχή σε φορείς
    • Προγράμματα-Υπηρεσίες
    • Έργα -Μελέτες
    • Απολογισμοί Έργου
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
    • Γενικά
    • Ευρωπαϊκά Έργα
    • ΕΣΠΑ 2014-2020
    • ΕΣΠΑ 2007-2013
    • Γ' ΚΠΣ 2000-2006
    • Α' - Β' ΚΠΣ 1993-1999
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
    • microSTARS
    • Hellenic Design Centre (ΗDC)
  • ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ
    • Εκδηλώσεις
    • Δελτία Τύπου
    • Παρουσία στα ΜΜΕ
    • Προωθητικό Υλικό
    • Άλλες Ενέργειες
  • ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • Στοιχεία Επικοινωνίας
    • Στείλε το Ερώτημά σου
  • el
    • en
Ελληνικα
✕

ICT Meets the Arts: Ομιλητές & Παρουσιάσεις

  • Αρχική
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευρωπαϊκά Προγράμματα 2014-2020
  • ICT Meets the Arts: Ομιλητές & Παρουσιάσεις
05/03/2021
Δρ. Ευάγγελος Λυμπουρίδης, Διδάσκων στο Viterbi School of Engineering του USC, Ιδρυτής της Enosis Ο Δρ. Ευάγγελος Λυμπουρίδης, διδάσκει επαυξημένη πραγματικότητα (AR), εικονική πραγματικότητα (VR) και μικτή πραγματικότητα (Mixed Reality) στη Σχολή Μηχανικών Viterbi του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνια (USC). Επιπλέον, είναι ανώτερος ερευνητής στο Κέντρο Δημιουργικών Μέσων και Συμπεριφορικής Υγείας (Creative Media and Behavioral Health Center) και επισκέπτης μελετητής στη Σχολή Κινηματογραφικών Τεχνών (School of Cinematic Arts). Ο Βαγγέλης είναι ειδικός στην εικονική πραγματικότητα και στα διαδραστικά μέσα, παρέχοντας τις υπηρεσίες του τόσο στη βιομηχανία όσο και στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Είναι ιδρυτής της Enosis, μίας εξειδικευμένης εταιρίας που παρέχει υπηρεσίες καινοτομίας από τον σχεδιασμό (innovation by design) και στρατηγικής συμβουλευτικής, σε σχέση με τις αναδυόμενες τεχνολογίες σε διάφορους κλάδους της βιομηχανίας.

Ως επικεφαλής σχεδιασμού (Chief Design Officer) στην AppliedVR, σχεδίασε και επέβλεψε μια σειρά προϊόντων ιατρικής εικονικής πραγματικότητας (Medical VR), συμπεριλαμβανομένης της πρώτης κλινικά επικυρωμένης πλατφόρμας διαχείρισης χρόνιου πόνου στην εικονική πραγματικότητα. Προτού ενταχθεί στην ομάδα της AppliedVR, ο Βαγγέλης είχε την εποπτεία της έρευνας και της ανάπτυξης περιεχομένου σε VR και Mixed Reality στο στούντιο MxR στη Σχολή Κινηματογραφικών Τεχνών στο USC. Εκεί, παρήγαγε πρώιμα έργα VR που παρουσιάστηκαν σε χώρους υψηλού κύρους παγκοσμίως, όπως το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός, τα φεστιβάλ Sundance και Tribeca Film, το μουσείο V&A στο Λονδίνο, το IndiCade και ακαδημαϊκά συνέδρια όπως το SIGGRAPH, το IEEE VR και το HCI International. Στις αρχές του 2016 συνεργάστηκε με το Google Play και το εμβληματικό ροκ συγκρότημα Queen για την παραγωγή της εμπειρίας Bohemian Rhapsody, μια πρωτοποριακή εφαρμογή VR για κινητά για το Google Cardboard. Έχει συνεργαστεί με εργαστήρια και έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά έργα, μεταξύ άλλων με το Εργαστήριο Βιομηχανικής στο USC, το Κέντρο Νέων Μουσικών και Τεχνολογιών Ήχου CNMAT στο UC Berkeley, το Κέντρο Σύνθεσης στο ASU, το Εργαστήριο τοπολογικών μέσων στο Πανεπιστήμιο Concordia και το London School of Economics.

Έλαβε το διδακτορικό του στο Whole Body Interaction Design από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.

Τίτλος Παρουσίασης:

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι μελλοντικές εφαρμογές στον κλάδο των δημιουργικών βιομηχανιών

Από την 4η βιομηχανική επανάσταση μέχρι τη μετά-κορωνοϊού εποχή, ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει ως στόχο να επηρεάσει κάθε πτυχή της ζωής μας και την αντίληψή μας για την πραγματικότητα. Η δημιουργικότητα θα διευκολυνθεί περαιτέρω και θα επιταχυνθεί, καθώς τα έξυπνα εργαλεία και οι τεράστιες ψηφιακές βιβλιοθήκες θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη νέων τρόπων σκέψης και εργασίας στις δημιουργικές βιομηχανίες.

Η παρουσίαση προσφέρει μερικές ιδέες, τάσεις και σκέψεις για την ενεργοποίηση μελλοντικών προοπτικών στις δημιουργικές βιομηχανίες.

Προβολή Παρουσίασης:

 

Silvia Draghi, Υπεύθυνη Πολιτικής, DG GROW Unit F.4 Tourism, Textile and Creative industries – DG Internal Market, Industry, Entrepreneurship and SMEs

Η Silvia είναι υπεύθυνη πολιτικής (policy officer) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και εργάζεται στη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Συμβάλλει στην ανάπτυξη στρατηγικών για τις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες, ειδικά σε σχέση με το design, τη μόδα και υψηλής ποιότητας προϊόντα, στο πλαίσιο της ευρύτερης ευρωπαϊκής βιομηχανικής πολιτικής. Επιπλέον, είναι υπεύθυνη για την υλοποίηση δράσεων διασύνδεσης και διασταυρούμενης καινοτομίας στους κλάδους του design, της μόδας και των υψηλής ποιότητας προϊόντων. Χάρη στις προηγούμενες εργασιακές εμπειρίες της σε περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο, απέκτησε εμπειρογνωμοσύνη σε διάφορους τομείς πολιτικής, όπως ο τουρισμός, ο πολιτισμός, οι δημιουργικοί τομείς, οι βιομηχανικές πολιτικές, η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η χρηματοδότηση από την ΕΕ.

Τίτλος Παρουσίασης:

Η εφαρμογή του cross-innovation στη δημιουργία μίας πιο βιώσιμης και κυκλικής οικονομίας

Η παρέμβαση εστιάζει στους βασικούς στόχους της Νέας Βιομηχανικής Στρατηγικής για την Ευρώπη και στο πώς θα μπορούμε να υποστηρίξουμε τις επιχειρήσεις για τη μετάβασή τους προς μία πράσινη οικονομία, μέσα από το cross-innovation και ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ δημιουργικών βιομηχανιών και παρόχων τεχνολογίας.

Προβολή Παρουσίασης:

 

Δρ. Ελευθερία Μαρία Πεχλιβάνη & Δρ. Δημοσθένης Ιωαννίδης, Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) Δρ. Ελευθερία-Μαρία Πεχλιβάνη

Η Δρ. Ελευθερία-Μαρία Πεχλιβάνη είναι Ερευνήτρια Γ’ Βαθμίδας και Υπεύθυνη Έρευνας και Ανάπτυξης της Μονάδας Προσθετικής Κατασκευής στο Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ). Αποφοίτησε από τη Σχολή Θετικών Επιστημών (Πτυχίο Φυσικής, 2002-2006) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης – ΑΠΘ και απέκτησε το μεταπτυχιακό της στη Φυσική και Τεχνολογία (2006-2008) και το διδακτορικό της στη Φυσική (2013) με υποτροφία από το ίδιο τμήμα. Έχει συμμετάσχει με επιτυχία σε περισσότερα από 24 Ευρωπαϊκά (7 Horizon 2020, 3 FP7)  και Εθνικά (14 ΕΣΠΑ) ερευνητικά έργα και είναι Επιστημονική Συντονίστρια 4 Εθνικών έργων.

Η επιστημονική και ερευνητική της συνεισφορά αναδεικνύεται μέσα από τα 3 Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας που κατέχει ως εφευρέτρια και με τη συμμετοχή της σε πάνω από 84 πρωτότυπες εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά και σε πρακτικά Διεθνών Συνεδρίων. Έχει δώσει περισσότερες από 35 προφορικές ομιλίες σε Διεθνή Επιστημονικά Συνέδρια με περισσότερες από 10 προφορικές παρουσιάσεις ως προσκεκλημένη ομιλήτρια κι έχει διδάξει σε Διεθνή Επιστημονικά Σχολεία.

Τα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη Προσθετική Κατασκευή με συστήματα μετρολογίας και χαρακτηρισμού σε πραγματικό χρόνο, Τρισδιάστατη Εκτύπωση & Βιο-εκτύπωση, Ταχεία Προτυποποίηση, Εκτυπωμένα και Οργανικά Ηλεκτρονικά, Αισθητήρες, Open Design Platforms,  IoT εφαρμογές και η Βιομηχανία 4.0.  Υπήρξε Υπεύθυνη Έρευνας και Ανάπτυξης για 4 έτη σε εταιρεία υψηλής τεχνολογίας που δραστηριοποιείται στο πεδίο των Εκτυπωμένων και Οργανικών Ηλεκτρονικών κι εργάστηκε ως ερευνήτρια στο ΑΠΘ , στο εργαστήριο Νανοτεχνολογίας LTFN  και στο εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φυσικής για περισσότερα από 12 έτη. Έχει διδάξει στο Διεπιστημονικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ)  “Νανοεπιστήμες και Νανοτεχνολογίες – Ν&Ν” του Α.Π.Θ. (2018-2019), και κατά τη διάρκεια του 2018-2019 διατέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Σωματείου Οργανικών και Εκτυπωμένων Ηλεκτρονικών (HOPE-A).

Δρ. Δημοσθένης Ιωαννίδης

Ο Δρ. Δημοσθένης Ιωαννίδης είναι Ερευνητής Γ’ Βαθμίδας στο ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ. Απέκτησε το Δίπλωμα Ηλεκτρολόγου Μηχανικού & Μηχανικού Η/Υ, Α.Π.Θ., MSc του πάνω στα Προηγμένα Συστήματα Επικοινωνίας και Υπολογιστών από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Διδακτορικό του με τίτλο «Ανάλυση Ανθρώπινης Παρουσίας σε Ελεγχόμενα και μη Ελεγχόμενα Περιβάλλοντα Χωρίς Παραβίαση της Ιδιωτικότητας» από το Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής, του Πανεπιστημίου Πάτρας το 2000, 2005 και 2017 αντίστοιχα. Έχει διδάξει ως αναπληρωματικός καθηγητής στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (2006-2010). Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα καλύπτουν την ανάπτυξη αλγορίθμων για εικονικά περιβάλλοντα, επεξεργασία 3Δ δεδομένων και εικόνων, τεχνολογίες ανάλυσης φυσικής γλώσσας (NLP), την δημιουργία και ανάπτυξη εφαρμογών διαδικτυακών υπηρεσιών (web services), τη σημασιολογία, την ενεργειακή απόδοση, την ανάπτυξη για πλατφόρμες IoT και οικοσυστήματα ασφαλείας συμπεριλαμβάνοντας το blockchain, όπως επίσης και έρευνα στην Ηθική και τη Βιομετρία. Από το 2007 έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 120 εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά, εκδομένα βιβλία και Διεθνή Συνέδρια. Ήταν αξιολογητής σε διάφορα τεχνικά περιοδικά και έχει συμμετάσχει σε περισσότερα από 30 ερευνητικά έργα, χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ και την Ελληνική Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας. Κατά τη διάρκεια της συμμετοχής του στα έργα αυτά έχει εμπλακεί ως συντονιστής διάφορων Πακέτων Εργασίας όπου είχε την εποπτεία μεγάλης ομάδας προγραμματιστών και συνεργαζόμενων ερευνητών. Επίσης ενεργεί ως αξιολογητής Ηθικής σε τρέχοντα προγράμματα υπό την αιγίδα της ΕΕ, παρέχοντας υπηρεσίες και παρακολούθηση ερευνητικών δραστηριοτήτων σε σχέση με προβλεπόμενες ηθικές απαιτήσεις. Οι υπηρεσίες σχετίζονται με την εκτίμηση της ανθρώπινης συμμετοχής με αξιολόγηση σε πραγματικά σενάρια (real-life trials), την ενίσχυση τεχνολογιών ιδιωτικότητας για προστασία των προσωπικών δεδομένων όπως επίσης και άλλα ηθικά ζητήματα τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίζονται κατά τη διάρκεια ενός έργου (π.χ. διπλή χρήση, κατάχρηση, ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία). Τέλος, είναι μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), και του CEN/TS στο Πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επαγγελματικής Ηθικής (EU Professional Ethics Framework).

Τίτλος Παρουσίασης:

3D Εκτύπωση, Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα στη δημιουργία Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Τέχνης

Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες, στις οποίες ανήκει και η τρισδιάστατη εκτύπωση, αποτελούν διαδικασίες που οδηγούν στην διατήρηση, στην ανάπτυξη και στην αποκάλυψη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από τη δημιουργία πολύπλοκων σχημάτων και νέων έργων για την αναπαραγωγή, την ανάπλαση ή τη διατήρηση έργων τέχνης, αλλά και μέσα από την εκπαίδευση του ευρύτερου κοινού στην ιστορία και τις τέχνες. Επιπλέον, μέσω της χρήσης συμπληρωματικών ψηφιακών τεχνολογιών, όπως η Εικονική  και Επαυξημένη Πραγματικότητα, το κοινό μπορεί να έχει πρόσβαση στην πολιτιστική κληρονομιά και στα έργα τέχνης με έναν τρόπο συναρπαστικό, είτε ενσωματώνοντας κινούμενα σχέδια, αφηγήσεις και αναπαραστάσεις κατά τη διάρκεια μιας φυσικής επίσκεψης ή παρέχοντας απομακρυσμένη πρόσβαση σε πολιτιστικά εκθέματα και δραστηριότητες. Αυτή η παρουσίαση προσφέρει μία επισκόπηση των προαναφερόμενων ψηφιακών τεχνολογιών για την Πολιτιστική Κληρονομιά και τις Τέχνες, που έχουν υλοποιηθεί στο πλαίσιο εθνικών και Ευρωπαϊκών έργων.
Προβολή Παρουσίασης:

 

Dani Joss, Τεχνικός Υπεύθυνος της Die Wolke Art Group Η Die Wolke art group είναι ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός αφιερωμένος στις παραστατικές τέχνες, το σύγχρονο χορό, τα μεικτά μέσα, και συναφείς τεχνολογίες. Κύριος στόχος είναι η παραγωγή πρωτότυπου έργου, αλλά και η υποστήριξη, ανάδειξη, και προώθηση του τοπικού καλλιτεχνικού κεφαλαίου, μέσω εκδηλώσεων και συνεργασιών. Διατηρεί και υποστηρίζει τον εναλλακτικό χώρο τέχνης Vitruvian Thing, ενώ διοργανώνει και δυο διεθνή φεστιβάλ. Έχει συνεργαστεί με φορείς όπως το Υπουργείο Πολιτισμού, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, τη Γραμματεία Πολιτισμού της Ρηνανίας-Βεστφαλίας, και το Φεστιβάλ Δημητρίων, ενώ είναι γνωστή για τη χρήση τεχνολογίας στις παραγωγές της, όπως στα Trajectory of an Idea, Stream, και Δtopia.

Ο Dani Joss, τεχνικός υπεύθυνος της Die Wolke, είναι sound artist και συνθέτης ηλεκτροακουστικής και ηλεκτρονικής μουσικής. Είναι ο δημιουργός του τιμημένου με διεθνές βραβείο Qwartz δίσκου Shaper of Form (2006), αλλά και του Liquid Photography (2004), ενώ έχει συνθέσει και για πλήθος θεατρικών και χορευτικών παραστάσεων. Έχει σκηνοθήσει τη βραβευμένη σειρά πειραματικών ταινιών χορού Imago, είναι μέλος των Paradigm Weave, σχήματος ηχητικών τεχνών με έδρα το Λονδίνο, αλλά και της Occam’s Sharpener, σχεδιαστών οπτικοακουστικών, οπτικών εφφέ, και ολοκληρωμένων εμπειριών. Είναι κάτοχος MA (distinction) και BSc (1st class honours) από το τμήμα Sonic Arts του Lansdown Centre of Electronic Arts του πανεπιστημίου MIddlesex του Λονδίνου, ενώ έχει πραγματοποιήσει έρευνα και στο τμήμα ακουστικής επικοινωνίας στο πολυτεχνείο του Βερολίνου.

Website: www.die-wolke.org

E-Mail: diewolkeartgroup@gmail.com

Τίτλος Παρουσίασης:

Χρήση τεχνολογίας αισθητήρων στις σύγχρονες παραστατικές και οπτικοακουστικές τέχνες

Οι διαδραστικές παραστάσεις της Die Wolke art group χρησιμοποιούν ασύρματες διεπαφές αδρανειακών και ηλεκτρομηχανικών αισθητήρων για την απόκτηση δεδομένων κίνησης από τα σώματα των χορευτών, τα οποία, μέσω κατάλληλης επεξεργασίας, χρησιμοποιούνται σε πραγματικό χρόνο για τη διαμόρφωση οπτικοακουστικού υλικού. Έχουν αναπτυχθεί hardware και software εργαλεία που επιτρέπουν στο σύστημα να είναι κλιμακούμενο και προσαρμόσιμο σε διαφορετικά παραστατικά σενάρια, όπως η διαμεσική σύνθεση ή ο αυτοσχεδιασμός. Η Die Wolke εστιάζει στην προσέγγιση του θέματος από πολλαπλές οπτικές γωνίες, όπως η λειτουργικότητα, η αισθητική, ο πειραματισμός, και η εννοιολογία, ανάλογα με το δεδομένο project. Τα παραδείγματα που παρουσιάζονται αποτελούν μεμονωμένα, αυτόνομα έργα, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν σταθμούς προς μια φιλοσοφία εφαρμοσμένης αισθητικής της τεχνολογίας.

Προβολή Παρουσίασης:

 

Στέλα Αναστασάκη, Επιμελήτρια – Cultural Manager, Διαχειρίστρια Mind’s Eye

Η Στέλα Αναστασάκη είναι επιμελήτρια και cultural manager με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Η αγάπη της για την τέχνη την καθοδηγεί στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών project που προάγουν τη συμπερίληψη και προωθούν την κοινωνική αλλαγή. Έχει σπουδάσει Αρχαιολογία και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Ιστορία της Τέχνης (Α.Π.Θ.). Είναι διαχειρίστρια του έργου Mind’s Eye και ιδρυτικό μέλος της Off Stream, μιας μη κερδοσκοπικής πρωτοβουλίας που εστιάζει στους τομείς του πολιτισμού της εκπαίδευσης και της προσβασιμότητας αποσκοπώντας στη συμπερίληψη κοινωνικών ομάδων που συνήθως αποκλείονται από τη mainstream κουλτούρα. Το όραμά της είναι το δικαίωμα πρόσβασης στον πολιτισμό να γίνει μέρος της καθημερινής ζωής και να είναι τόσο αυτονόητο και αβίαστο για όλους.

Website: www.offstream.org
E-Mail: info@offstream.org, stela@offstream.org

Τίτλος Παρουσίασης:

Mind’s Eye: Μια πιλοτική εφαρμογή για τη συμπερίληψη ατόμων με οπτική αναπηρία στην εμπειρία της τέχνης

Το «Mind’s Eye » είναι μια πρωτοβουλία που σχεδιάζει συμπεριληπτικές πρακτικές για την προσβασιμότητα ατόμων που βιώνουν μερική ή ολική απώλεια όρασης στην εμπειρία της τέχνης.

Το πιλοτικό έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος START- Create Cultural Change το 2020 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο χώρο και σε τμήμα της συλλογής του MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης σε συνεργασία με το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών – Παράρτημα Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο του έργου, επαγγελματίες από διαφορετικά επιστημονικά πεδία συνέπραξαν με ειδικούς από την κοινότητα ατόμων με οπτική αναπηρία και ανέπτυξαν συμπεριληπτικές πρακτικές για την ερμηνεία των έργων τέχνης. Οι πρακτικές εφαρμόστηκαν ως απτικο-ακουστικά βοηθήματα σε δέκα έργα της μόνιμης συλλογής και του χώρου του μουσείου, εστιάζουν στην πρόκληση απτικών και ηχητικών ερεθισμάτων ενεργοποιώντας το «μάτι του μυαλού». Οι εφαρμογές που αναπτύχθηκαν βασίζονται στις αρχές του καθολικού σχεδιασμού, αξιοποιούν νέα μέσα (μοντελοποίηση, τρισδιάστατη εκτύπωση και QR-Code) και προτείνουν νέους τρόπους προσέγγισης και πρόσληψης της τέχνης, πέρα από την όραση.

Το έργο αυτό παρουσιάζεται ως παράδειγμα αξιοποίησης της τεχνολογίας για τον εμπλουτισμό της μουσειακής εμπειρίας και της διασφάλισης της προσβασιμότητας ατόμων που βιώνουν αναπηρίες σε διάφορες πτυχές του πολιτισμού και της καθημερινής ζωής.

Προβολή Παρουσίασης:

 

Αργυρώ Μπαράτα, Cultural Manager & Συντονίστρια του Event Η Αργυρώ σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων με ειδίκευση στον πολιτιστικό τουρισμό και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στο μάρκετινγκ, τη διαφήμιση και τις δημόσιες σχέσεις από το Πανεπιστήμιο του Sheffield. Έχει μια εκτεταμένη εμπειρία 20 ετών στη διοργάνωση πολιτιστικών πρότζεκτ με πανελλήνια απήχηση για τουριστικούς προορισμούς, σημαντικά ελληνικά φεστιβάλ και διεθνείς οργανισμούς.

Μέχρι πρόσφατα, επιμελήθηκε το Reworks Agora, ένα διεθνές φόρουμ που προβάλλει τη μελλοντική ανάπτυξη των πολιτιστικών βιομηχανιών και το Unlearning Talks, μια σειρά 10 διαδικτυακών εκπομπών με συζητήσεις σχετικά με τον τρόπο ανάπτυξης της ανθεκτικότητας και της βιωσιμότητας της κοινωνικοπολιτισμικής εργασίας στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπη.

Ως εκπαιδεύτρια, ανέπτυξε το πρόγραμμα της Ακαδημίας Πολιτιστικής Διαχείρισης Θεσσαλονίκης, ένα πρόγραμμα του Goethe Institut για πολιτιστικούς διαχειριστές με στόχο την ανάπτυξη ικανοτήτων, ώστε να αναπτυχθούν καινοτόμες διαδικασίες στον πολιτιστικό τομέα και να προωθήσει τη συνεργασία και ανταλλαγή στις χώρες της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Βοσνίας – Ερζεγοβίνης. Ταυτόχρονα, ανέπτυξε 2 προγράμματα που παρουσιάστηκαν στα American Tech Labs σε τέσσερις Δημοτικές Βιβλιοθήκες σε όλη την Ελλάδα, το Active Communities Tools και το CrowdfundABLE.

Η προώθηση της ενεργού συμμετοχής του πολίτη με συμμετοχικές πρακτικές την κινητοποίησε για να υποστηρίξει πρωτοβουλίες αστικών ακτιβιστικών δράσεων στο παρελθόν, όπως το Θεσσαλονίκη Αλλιώς και το TEDx Thessaloniki, ενώ το 2014 έστησε το FEAST Greece, μια πλατφόρμα offline crowdfunding που βοηθά δημιουργικές ιδέες να γίνουν πράξη.

Είναι μέλος των δικτύων, Culture for Change, Bosch Alumni Network και CitizensLab, ενώ αυτήν την περίοδο συντονίζει τη Συμμαχία για τον Πολιτισμό Θεσσαλονίκης, ένα άτυπο δίκτυο, αποτελούμενο από 43 οργανισμούς, οι οποίοι επιθυμούν να προωθήσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης μέσω του πολιτισμού.

Την ενδιαφέρει η επαγγελματική εξέλιξη των δημιουργών, η αναβάθμιση του ελληνικού πολιτιστικού οικοσυστήματος και πάντα αναζητά νέες συνεργατικές μεθόδους ανάπτυξης ιδεών. Κατά καιρούς, έχει υπάρξει προσκεκλημένη ομιλητής και συγγραφέας, συντονίστρια συζητήσεων και παραγωγός podcast για τις θεματικές της πολιτιστικής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας.

Share

 

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Πιστοποίησης για Design Thinking Practitioners

 

Σχεδιάστε την Εταιρική σας Εκδήλωση / βιντεογράφηση / ηχογράφηση,
στις νέες εγκαταστάσεις του
Hellenic Design Centre!

 

Στείλε τo ερώτημά σου

 

KEPA-ANEM Logo

ΕΦΕΠΑΕ

 

ΚΕΠΑ
    • Όροι χρήσης

    • Ομάδα Έργου

    • Προσβασιμότητα

    • Ανακοίνωση Νομικού Περιεχομένου

    • Προσωπικά Δεδομένα-Πολιτική Απορρήτου

Επικοινωνήστε μαζί μας

ΚΕΠΑ
Οικισμός Λήδα-Μαρία
Κτήριο Ερμής (Ισόγειο)
6ο χλμ. Χαριλάου-Θέρμης
57001 Θέρμη, Θεσσαλονίκης
2310-365.430, 2310-365.432
2310-365.438
info[at]e-kepa.gr
http://kepa.e-kepa.gr

Αρίθμ. ΓΕΜΗ: 154654904000

Στείλε τo ερώτημά σου

Βρείτε μας στα Κοινωνικά Δίκτυα

Copyright © 2017 - 2025 e-kepa
Development by Κατασκευή ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη, mobile εφαρμογές, Web development
Μέγεθος Γραμματοσειράς
Αντίθεση
Accessibility by WAH