
Αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων στο Remicro LOCAL Workshop με θέμα “Πώς θα διαχειριστώ το eshop μου για συνεχείς και αποδοτικές πωλήσεις” που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8 Ιουνίου στους φιλόξενους χώρους της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας.
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον ομιλητή μας, κ. Άλκη Πολιουδάκη, Marketing Expert και ιδρυτή της hello advertising, για τις νέες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μεταξύ αυτών το “live” shopping, μία διαφορετική οπτική στο ζήτημα της προβολής προϊόντων ή/και υπηρεσιών.
Οι αγορές με ζωντανή ροή (live shopping) ή αλλιώς οι αγορές σε ζωντανή ροή συνδυάζουν τους κόσμους της ζωντανής ροής, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media), των διασημοτήτων (influencers) και του ηλεκτρονικού εμπορίου (eshops) και παρέχουν μια ενδιαφέρουσα ματιά στο τι θα μπορούσε να επιφυλάσσει για ορισμένες πτυχές των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου στο μέλλον. Η άνοδος των nano influencers και η τεχνολογία για streaming και ηλεκτρονικό εμπόριο, προσφέρει μια απίστευτη ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό του τυπικού δικτύου αγορών.
Ξεκινώντας από τα βασικά στοιχεία σχετικά με τη δημιουργία ενός eshop, ο κ. Πολιουδάκης έθεσε ένα βασικό ερώτημα στους συμμετέχοντες, για το ποιος είναι αυτός που θέλει τελικά να δημιουργήσει ένα eshop’ “κάποιος που έχει ήδη ένα φυσικό κατάστημα ή κάποιος που διαβλέπει μια ευκαιρία και θέλει να πουλήσει online;” ενώ σε δεύτερο χρόνο αναφέρθηκε στα βήματα που χρειάζεται να ακολουθήσει ένας μικρός επιχειρηματίας για να δομήσει το ηλεκτρονικό του κατάστημα, με το τρίπτυχο “Branding – Awareness – Ads & Sales” να βασίζεται στη φιλοσοφία του “Marketing Tree”.
Εν συνεχεία, ο φιλοξενούμενος ομιλητής μας ανέλυσε τον κανόνα 30-40-30, υπογραμμίζοντας τη σπουδαιότητα της κατανομής των δαπανών κατασκευής, προβολής και προώθησης ενός eshop, αλλά και πώς αυτά συνδυάζονται με τις τακτικές προσέλκυσης / διεύρυνσης πελατών, καθώς και με τη στρατηγική online πωλήσεων, προκειμένου να καταστεί το ηλεκτρονικό μας κατάστημα επικερδές.
Το δεύτερο για τον μήνα Ιούνιο, θεματικό εργαστήριο με τίτλο “Business Skills, Πώς θα αναπτύξω τις επαγγελματικές μου δεξιότητες για να επιτύχω τους στόχους μου” διεξήχθη στο πλαίσιο μίας ανοιχτής συζήτησης, όπου ο φιλοξενούμενος ομιλητής, κ. Θεράπων Φάκας, Trainer και Business Coach, ανέδειξε τις δεξιότητες εκείνες που χρειάζεται κάποιος στον κόσμο του “επιχειρείν”. Υπογράμμισε δε, την αξία της συνεργασίας, όχι μόνον ως προς το εξωτερικό περιβάλλον μίας επιχείρησης, κυρίως ως προς την υιοθέτηση μίας ανθρωποκεντρικής κουλτούρας στο εσωτερικό της ίδιας της επιχείρησης. Συνέχισε μιλώντας για τον “κρυφό” συνέταιρο που έχει κάθε επιχείρηση, που δεν είναι άλλος από το ανθρώπινο δυναμικό αυτής! Χωρίς την συναίνεση αυτού δε μπορεί να υλοποιηθεί σωστά καμιά προσπάθεια! Προέτρεψε μάλιστα τους συμμετέχοντες να συναλλάσσονται με τα στελέχη/υπαλλήλους τους, έχοντας κατά νου ότι απέναντί τους βρίσκεται ένας πολύτιμος συνεργάτης που συμπορεύεται δίπλα – και όχι απέναντι – στον εκάστοτε επιχειρηματία / εργοδότη.
Κλείνοντας, επεσήμανε ότι ο καθένας από εμάς οφείλει να λειτουργεί με τη νοοτροπία του “ελεύθερου επαγγελματία”, είτε απασχολείται ως υπάλληλος σε μια συγκεκριμένη εταιρεία, είτε είναι ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που έχει επιφέρει η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η παγκοσμιοποίηση.
Τέλος, στο θεματικό εργαστήριο με τίτλο “Green Business Skills, Πώς θα καλλιεργήσω τις πράσινες δεξιότητες στην τουριστική επιχείρησή μου“, οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν από την ομιλήτρια και στέλεχος του ΚΕΠΑ, κα. Μαργαρίτα Φυδανάκη για ζητήματα όπως:
- Σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης/ Πράσινη οικονομία-ανάπτυξη
- Προϋπόθεση η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η ανάπτυξη πράσινων δεξιοτήτων
- Πλεονεκτήματα επιχειρηματικών πρακτικών (μείωση περιβαλλοντικών κινδύνων/προβλημάτων, συμμόρφωση με την περιβαλλοντική νομοθεσία, εταιρική κοινωνική ευθύνη, εξοικονόμηση ενέργειας, εργαλείο marketing, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα κτλ.)
- Αρχές Διαχείρισης Ενέργειας/ Νερού/ Απορριμμάτων/Επικίνδυνων αποβλήτων
- Περιβάλλον και Τουρισμός: Η βιώσιμη ανάπτυξη (που αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα) δίνει ευκαιρία στον τουρισμό για επαναπροσδιορισμό και έλεγχο των επιδόσεών της στα πεδία της στρατηγικής ESG (Περιβάλλον ,Κοινωνία, Εταιρική Διακυβέρνηση)
- Πρακτικές και στρατηγική ESG
- Παραδείγματα δράσεων για τις τουριστικές επιχειρήσεις (σχετικά με το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση)
- Πράσινα ξενοδοχεία και Σήμα Green key
- Ξενοδοχεία και διαχείριση απορριμμάτων /επικίνδυνων αποβλήτων (Τρόποι μείωσης, Ανακύκλωσης, Compost)
- Ξενοδοχεία και διαχείριση ενέργειας/νερού/ εκπαίδευση προσωπικού