
Ιδιαιτέρως έντονη αποδείχθηκε η ζήτηση των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών να συμμετάσχουν στα θεματικά εργαστήρια (workshops) των Κέντρων “microSTARS” του ΚΕΠΑ το μήνα Μάιο.
Ειδικότερα:
1.Στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκαν τρία θεματικά εργαστήρια, με το πρώτο από αυτά να διεξάγεται στις 7/5/2018, δύο μέρες πριν την Ημέρα εορτασμού της Ευρώπης (9/5/2018) με ομιλητή τον κ. Βασίλη Τσανίδη, στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη Μονάδα Start Ups & Innovation στις Βρυξέλλες, ο οποίος μίλησε για τις Δημόσιες Συμβάσεις Καινοτομίας που προωθεί η Ε.Ε. σε δημόσιους φορείς και οργανισμούς, παρουσιάζοντας καλές πρακτικές των δημοσίων συμβάσεων καινοτομίας, καθώς και τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν κυρίως για τις ΜΜΕ. Προέτρεψε δε τους συμμετέχοντες σε διαρκή ενημέρωση και παρακολούθηση των νέων επιχειρηματικών ευκαιριών (TED – Contract Notice – Prior Information Notice) όχι μόνον σε τοπικό (διαδημοτικές συμβάσεις) αλλά και σε Ευρωπαϊκό (διασυνοριακές συμβάσεις) επίπεδο.
Το επόμενο θεματικό εργαστήριο διεξήχθη στις 23/5/2018 και φιλοξενήθηκε στον πολυχώρο ΦΙΞ in Art. Απευθυνόταν κυρίως, σε δημιουργούς χειροποίητων αντικειμένων, καλλιτέχνες, μικρούς επιχειρηματίες από τον χώρο της τέχνης, οι οποίοι διαπρέπουν ως δημιουργοί αλλά χρειάζονται υποστήριξη σε θέματα προώθησης πωλήσεων, προκειμένου να έχουν αποτελέσματα ικανά που θα συμβάλλουν στη βιωσιμότητα της “δημιουργικής” τους επιχείρησης. Ομιλητές του workshop ήταν η κα. Αγνή Παγούνη, στέλεχος του ΚΕΠΑ και Υπεύθυνη του Γραφείου microSTARS στη Θεσσαλονίκη, η οποία έδωσε μεγάλη βαρύτητα στα σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας με τους τελικούς καταναλωτές των δημιουργών, όπως, μεταξύ άλλων, οι fashion bloggers, οι influencers, τα social media, οι πλατφόρμες online πωλήσεων etsy.com, handmade @amazon, shopify, jamjar, κ.α., και ο κ. Σπύρος Τσαφαράς, ιδρυτής της Handpeak, ο οποίος “έδωσε” στους συμμετέχοντες μία άλλη οπτική για την προβολή της δουλειάς τους, παρουσιάζοντας την πρωτοβουλία του, μέσω της οποίας ο πελάτης βιώνει την εμπειρία της περιήγησης σε επιλεγμένους δημιουργούς, καλλιτέχνες και χειροτέχνες της πόλης, γνωρίζοντας τους ίδιους και τα έργα τους.
Στο τρίτο και τελευταίο Workshop, που πραγματοποιήθηκε στις 30/5/2018 στα γραφεία του ΚΕΠΑ, συζητήθηκε το επίμαχο θέμα του “branding”, καθώς στη χώρα μας, ακόμη και σήμερα, διαπιστώνεται αδυναμία στο σχεδιασμό ακριβών, επωνύμων – brand names – και ανταγωνιστικών προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθεμένης αξίας, που μπορούν να αποτελέσουν το διαβατήριο για την διείσδυση των ελληνικών επιχειρήσεων σε νέες αγορές του εξωτερικού. O ομιλητής, κ. Μιχάλης Ναλμπάντης, επιχειρηματίας, συγγραφέας, ειδικός σύμβουλος στρατηγικής επιχειρήσεων και οργανισμών και ιδρυτής της BRAND4cosmos, ανέλυσε διεξοδικά στους συμμετέχοντες, την πραγματική έννοια του brand και του branding, τον τρόπο που τα διαχειρίζεται μία επιχείρηση, τους παράγοντες επηρεασμού ενός brand (brand name, λογότυπο, ετικέτα, συσκευασία, κ.α.), καθώς και τους τρόπους με τους οποίους το branding βοηθά στην εύρεση νέων και πιστών πελατών, ενώ υπογράμμισε έντονα ότι αποτελεί προϋπόθεση για την εξωστρέφεια μίας επιχείρησης.
2. Σε συνεργασία με το Φαρμακευτικό Σύλλογο Κιλκίς, πραγματοποιήθηκε ένα πολύ εξειδικευμένο θεματικό εργαστήριο, το οποίο φιλοξενήθηκε στους χώρους του «Επιμελητηρίου Κιλκίς», σχετικά με τις τεχνικές προώθησης πωλήσεων, τόσο εντός του Φαρμακείου, όσο και διαδικτυακά. Ο ομιλητής, κ. Δημήτρης Κατσαρέλλος, στέλεχος του ΚΕΠΑ και Υπεύθυνος του Γραφείου microSTARS στο Κιλκίς, επικεντρώθηκε στη δύναμη της σχέσης ασθενούς / πελάτη με το Φαρμακοποιό του, στις δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύξει ο ίδιος ο φαρμακοποιός και οι εργαζόμενοι του στην επιχείρησή του, σε θέματα επικοινωνίας, εξυπηρέτησης πελατών, διαφοροποίησης στην εξυπηρέτηση αυτών, καθώς και σε προγράμματα ανταμοιβής των πιστών πελατών.
3. Έπειτα από πρωτοβουλία της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, τα microSTARS Workshops του ΚΕΠΑ, “φιλοξενήθηκαν” στα Νέα Μουδανιά και την Κασσανδρεία Χαλκιδικής. Συγκεκριμένα, με συμμετοχή μεγάλου αριθμού επαγγελματιών και επιχειρηματιών από την ευρύτερη περιοχή των Νέων Μουδανιών (14 και 15/5) και της Κασσάνδρας (21 και 2/5), πραγματοποιήθηκαν δύο κύκλοι εκπαιδευτικών σεμιναρίων που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, για το μεν πρώτο κύκλο σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εμπόρων και Επαγγελματιών Νέων Μουδανιών και την Επιμελητηριακή Αναπτυξιακή Εταιρία Χαλκιδικής «ΕΠ.ΑΝ.Ε.Χ.», και για το δεύτερο κύκλο σε συνεργασία με την «ΕΠ.ΑΝ.Ε.Χ.»., στο πλαίσιο της προσπάθειας συνεχούς κατάρτισης και εκπαίδευσης των μελών του.
Η θεματολογία την πρώτη ημέρα του κάθε κύκλου των δύο θεματικών εργαστηρίων αφορούσε το “Marketing στην Εστίαση” με εισηγητή τον κ. Δημήτρη Κατσαρέλλο, στέλεχος του ΚΕΠΑ και Υπεύθυνος του Γραφείου microSTARS στο Κιλκίς, ενώ την δεύτερη μέρα, τις “Τεχνικές Προώθησης Πωλήσεων και Διαχείριση Χρόνου” με εισηγήτρια την κα Αγνή Παγούνη, στέλεχος του ΚΕΠΑ και Υπεύθυνη του Γραφείου microSTARS στη Θεσσαλονίκη. Κατά κοινή δήλωση των συμμετεχόντων, η θεματολογία και οι εισηγήσεις ήταν απολύτως ικανοποιητικές ευελπιστώντας σε συνέχιση ανάλογων ενημερωτικών δράσεων.